neděle 11. května 2014

Obědové inspirace vol. 3 - Hráškové rizoto na mátě a citrónu

Jaro nám přináší úžasnou sezónní zeleninu jako ředkvičky, chřest nebo třeba hrášek. A z posledního jmenovaného si dnes připravíme rizoto. Pro někoho možná trochu netradiční, ale kdo se o vaření alespoň trochu zajímá, ví, že kombinace hrášku a máty není zase nic tak extravagantního. 
 

Hráškové rizoto na mátě a citrónu
(4 porce)

Suroviny:
250 gramů kulatozrnné neloupané rýže
300 gramů uvařených velkých červených fazolí (cca 100 gramů v suchém stavu)
1 hrnek vyloupaného hrášku
1 menší hlávka brokolice
4 ředkvičky (nemusí být)
4 stroužky česneku
2 polévkové lžíce oleje
2 polévkové lžíce sušených mátových listů
1 čajová lžička citrónové kůry (Alnatura)
1 čajová lžička soli

1/4 čajové lžičky mletého chilli koření
pepř

+ opražené lískové ořechy na posypání



Postup:


  1. Rýži uvařte jak jste zvyklí. Já rýži přes noc namáčím, druhý den propláchnu, zaleji vodou, osolím a vařím do měkka.
  2. Hrášek vyloupejte, brokolici rozeberte na malé růžičky.
  3. Na větší pánvi rozehřejte olej a vhoďte na něj na plátky nakrájený česnek. Restujte dvě minuty.
  4. Přidejte sůl, pepř, v dlaních promnutou sušenou mátu, citrónovou kůru, chilli koření a vše promíchejte. Nyní přidejte růžičky brokolice, vyloupaný hrášek a asi pět minut restujte.
  5. Nakonec přidejte uvařené fazole a ještě společně prohřejte. Přidejte nakrájené ředkvičky a směs smíchejte s uvařenou rýží.
Podávejte s opraženými lískovými ořechy, doporučuji nevynechávat, opravdu tomu dají šmrnc.





2 komentáře:

  1. Tak mám za sebou tohle báááječné rizoto a opět musím říct, že to bylo vynikající!!! Přiznám se, že malinko jsem improvizovala, protože jsem neměla doma všechny suroviny, něco jsem vynechla a něco přidala, ale i tak byl výsledek perfektní :) Fazole do rizota, tak tato kombinace by mě snad nikdy nenapdla, ale po dnešku budou fazolky zřejmě v každém rizotu :-D takže opět děkuji za další skvělý recept na kterém jsem si moc moc pochutnala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Improvizace jsou nejlepší ;) Když dělám něco podle receptu, tak můžu říct, že ho nikdy nedodržím na sto procent. Neříkám, že je to vždy nejlepší, ale většinou to ničemu nevadí :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)