neděle 15. prosince 2013

RAW čoko věnečky plněné kokosovo-pomerančovým krémem

Statistiky blogu mluví jasně. Největší počet zobrazení mají RAW recepty. Samotnou mě to trochu překvapuje, ale nebudu se před touto skutečností schovávat. Živé dobroty jsou pro mě výzvou, chuťově mě ještě nezklamaly a naše tělo také skáče radostí. Dnes tedy čokoládové věnečky plněné kokosovo-pomerančovým krémem. Skvěle se hodí jako vánoční RAW cukroví. Pokud začnete dnes určitě si na nich o Vánocích stihnete pochutnat.
Na věnečky budete potřebovat pohanku, datle, nepražené kakao, lněná semínka a kokos. Mám začít jmenovat, co všechno do sebe těmito supervěnečky dostanete? Ale ne, nechám to na vás a vašich znalostech. Věřte mi, že nutričně je tato pochoutka velmi vydatná :)


RAW čoko věnečky plněné kokosovo-pomerančovým krémem
Suroviny:

Věnečky:

200 gramů pohanky (loupaná kroupy)
120 gramů datlí
50 gramů nepraženého kakaa
50 gramů lněných semínek + 100 ml vody
50 gramů kokosu


Krém:
160 gramů bio kokosu (bio nutné - viz článek zde)
3 polévkové lžíce agáve sirupu
nastrouhaná pomerančová kůra dle chuti (já použila 1 lžičku kůry od Alnatury)


Postup:
  1. Pohanku propláchněte, zalijte vodou a nechte přes noc namočenou. Pokud máte dostatek času, nechte jí naklíčit, věnečky budou "hodnotnější".
  2. Druhý den propláchněte datle a zalijte trochou vody. Ne moc, jen aby byly všechny lehce ponořené. Nechte odstát 2 hodiny. 
  3. Lněná semínka zalijte odměřeným množstvím vody a nechte 1 - 2 hodiny odstát.
  4. (Naklíčenou) pohanku propláchněte, nechte okapat a dejte do nožového mixéru.
  5. Odmočené datle nechte okapat a přidejte je do mixéru k pohance. Rozmixujte na hladkou kaši.
  6. Rozmixovanou pohanku s datlemi dejte do mísy spolu s odmočenými lněnými semínky, kakaem a kokosem a promíchejte.
  7. Hmotu napěchujte do zdobícího sáčku (stačit bude igeliťák s odstřihnutým rohem), ale nepoužívejte žádný nástavec. Hmota je celkem tuhá, tak by úzkýma zdobícíma nástavcema jen těžko prošla.
  8. Pomocí sáčku vytlačujte dlouhé "hady". Ty potom nakrájejte na menší části a z každé části opatrně utvořte věneček.
  9. Věnečky vyrovnejte na pečící papír. Odstřihněte si úzký proužek pečícího papíru a omotejte si s ním ukazováček. Každý věneček "rozplácněte", aby byly věnečky nízké a dobře proschly. Bez pomoci papíru na prstě by se vám věnečky lepily na ruce.
  10. Sušte zvoleným způsobem, dokud nebudou věnečky křupavé. Na naší DIY sušičce to trvá přibližně dva dny.
  11. Usušené věnečky si podle velikostí rozdělte do párů, tak aby byly přibližně stejně veliké.
  12. Připravte si kokosové máslo. Bio kokos nasypte do nožového mixéru a nechte mixovat, dokud nedostanete tekuté máslo. Trvá to přibližně deset minut. Během mixování ale dopřejte vašemu mixéru chvíli oddech, přeci jenom, není na takovou zátěž zvyklý. Klidně mixování párkrát na několik minut přerušte, nechte vychladnout a pak znovu do práce.
  13. Máslo přendejte do mísy, přidejte agáve sirup, pomerančovou kůru a zamíchejte. Máslo se jakoby srazí a bude tužší.
  14. Protože je krém tuhý, dá se krásně prsty nabrat, vždy vemte kousek krému, naneste na věneček (neupěchujte) a druhým věnečkem přiklopte a přitiskněte. Hotovo :)

P.S. Věnečky jsou vynikající i jen tak bez krému ;) Ale s krémem jsou luxusní!
P.S.2: Krém věnečky krásně osladí, pokud tedy nebudete plnit krémem, dejte do "těsta" trochu více datlí.

P.S.3: Zkoušela jsem jen sušenou variantu, takže nevím, jak se bude těsto chovat, když ho někdo bude chtít upéct...

8 komentářů:

  1. ooo, vypadá to nádherně..
    zítra zkusíme, díky moc:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasnéé! ještě jsem přemýšlela o nějakém cukroví a tohle je favorit :) zatím jsem od tebe zkoušela datlové perníčky, ale bohužel je mám nějaké gumové :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc mrzí! Asi nasákly nějak moc vlhkosti nebo byly gumové už po upečení? My už máme perníčky snědené :o Ale abysme to otočily k dobrému, co si budem povídat, pro figuru je lepší žužlat půl hodiny jeden perníček než sežrat plný talíř lineckého :D

      Vymazat
  3. lze něčím nahradit nepražené kakao?:)

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto úžasný recept, láska hned po prvním soustu :) Neměla jsem k dispozici sušičku, tak jsem zkusila troubu a povedlo se, sušila jsem cca hodinu na 130C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Přeji, ať se jich na Vánoce nepřejíte :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)